يوتيوبگوگلياهو! مپ (Yahoo! Map)شاپزيلا (Shopzilla)اولتراسيک (Ultraseek)چه اشخاصي از
توييتر (Twitter)هولو «Hulu»اينديگوگو (Indie)گروپون (Groupon)کدام گويش اپنويسي براي يادگيري شايسته ترين ميباشد؟اهميتي ندارد کهاين پرسش را از چه کسي بپرسيد، جواب آن مدام شبيه خواهد بود. هيج «بهتريني» در دنياي نرم افزارنويسي نيست چون هر گويش براي مقصود خاصي پباده سازي شدهاست. هر سه لهجه معرفي گرديده در اينجا براي هدف ها گوناي قابل به کارگيري مي باشند.
هيچ جواب صحيح و غلطي نيست!
همينطور، چارچوبهايي براي هريک از اين لهجهها وجود دارااست که بسط با آن ها را آسودهخيس ميسازد. PHP دارنده چند سيستم مدير محتوا مانند «وُردپرس» (WordPress)، «دروپال» (Drupal) و «جوملا» (Joomla) ميباشد. پايتون از جنگو (Django) و CherryPy منفعت مي برد. در غايت، روبي دارنده ري (Rails) يا اين که روبي آن ري (Ruby on Rails) ميباشد.
شش پروژه اپنويسي براي مبتديانبعداز آنکه نصب پايتون انجام شد، ميقدرت آموزش لهجه و مباني يادگيري را مقدمه کرد. براي آغاز، دراين نصيب بعضا از پروژهاي پايتون تشريح گرديدهاند که ميقدرت از آنان براي يادگيري پايتون بهره برد. اين پروژهها به سيرتکاملاي ميباشند که فهم آنان نياز به وجود هيچ علم نرمافزارنويسي پيشيني در شخص ندارد.
1. « Hello World»نسبتاً کليه اشخاص با تمرين «Hello World» شناخت داراهستند. اين کد ابتدا يادگيري کليه گويشهاي نرم افزارنويسي وجود دارااست. غرض در اينجا آن ميباشد که يک پيام ورودي کوچک در خروجي ارائه خواهد شد تا مخاطب بتواند خويش را به دنياي نرم افزارنويسي معرفي نمايد. در پايتون، اين فعاليت فوقالعاده معمولي ميباشد. کليه آنچه مخاطب دراين راستا نياز داراست مفتوح کردن مفسر و تايپ امرها پايين ميباشد:
print(\"Hello World\")print(\"My name is\") #add your name after the word \"is\" obviously12
print(\"Hello World\")
print(\"My name is\") #add your name after the word \"is\" obviouslyدر صورتيکه تمامي چيز خوب پيش برود، مخاطب مي بايست چيزي مانند آنچه در ذيل آمده را مشاهده نمايد.
> python3 #to call upon Python on MAC Operating System X use this command, for Windows use \"python\"Python 3.5.1 (default, Jan 14 2016, 06:54:11)[GCC 4.2.1 Compatible Apple LLVM 7.0.2 (clang-700.1.81)] on darwinType \"help\", \"copyright\", \"credits\" or \"license\" for more information.>>> print(\"Hello World\")>>> print(\"My name is Bob\")Hello WorldMy name is Bobبه وضوح مشخص و معلوم ميباشد که امر print براي اکران محتوا روي برگه به فعاليت رفته. اين فرمان را مي بايست به خيال سپرد چون اکثر زمان ها گزينه به کارگيري قرار ميگيرد. متني که پس از علامت # قرار ميگيرد يک امر ميباشد. ايده ها در طول اجرا ظواهر نمي شوند و در قبال براي بسطدهندگاني که با کد فعاليت مينمايند معنادار محسوب ميشوند. نظري که در کد بالا قرار گرفته دستورالعملي براي اضافه کردن اسم مخاطب به پيام آماده مينمايد. اکثر وقت ها نظرها، برچسبها يا اين که تعريفهاي کوتاهي پيرامون يک تکه از کد ارائه مينمايند، به اين ترتيب خواننده کد ميتواند به آساني متوجه خواهد شد که آن قسمت از کد چه کاري انجام مي دهد.
2. انجام محاسباتبهدنبال محاسبات معمولياي اجرا و فيض آن مشاهده شود. کد پايين براي انجام کار عده وارد شود.
7 + 21
7 + 2بعد از تايپ کردن معادله بالا و فشار دادن دکمه «enter»، چيزي مشابه تحت بايستي قابل مشاهده باشد.
>>> 7 + 29اينکه به چه شکل مفسر به صورت خود کار به معادله جواب داده و نتيجه ها را منتشر مينمايد مسالهاي شايان توجه ميباشد.
3. ساخت و ساز اولي فنيک «حرفه» (string) يک توالي از کاراکترها ميباشد که به وسيله کامپيوتر قابل پردازش ميباشند. حرفه معمولا براي انجام بازنويسيهاي بعدي ذخيره ميشود. ميقدرت از «”» يا اين که «’» براي مشخص و معلوم کردن يک فن بهره مند شد. هيچ تفاوتي ميان استعمال از «”» و «’» نيست. «گفتاوردها» (quotations | کوتيشنها) فقط به اين مراد گزينه به کارگيري قرار ميگيرند که به پايتون بفهمانند آنچه في مابين آنان قرار گرفته يک فن ميباشد. فعلا يک اسم به طور حرفه با استعمال از کدي که در پي ميايد ذخيره مي گردد.
>>> \"Bob\"1
>>> \"Bob\"\"Bob\"بسيار عالي، يک حرفه ساخته شد. ميقدرت مراعات کرد که اسم به طور يک فن ذخيره شدهاست. فعلا، مقصود آن ميباشد کهاين فن آزمايش و سنجيده شود که چه کارهايي با آن قابل اجرا ميباشد. نخست، از يک سري حرفه به صورت پي درپي به کارگيري ميگردد. اين فعاليت با تايپ کد پايين در مفسر شکل ميپذيرد.
>>> \"Hello there \" + \"my name is \" + \"Bob\"1
>>> \"Hello there \" + \"my name is \" + \"Bob\"\"Hello there my name is Bob\"چگونگي اتصال حرفهها به يکديگر قبل از آنکه محتوا اکران داده خواهد شد جذاب اعتنا ميباشد. ديگر ترفندي که ميقدرت از آن به کار گرفت تکرار فنها يا اين که بازنويسي آنان از روش معادلهها ميباشد.
>>> \"Bob\" * 41
>>> \"Bob\" * 4\"BobBobBobBob\"انجام چنين کاري ممکن ميباشد درين وهله بي آلايشلوحانه به لحاظ رسد زيرا چنين کاري در عالم حقيقي و واقعي معمولا انجام نمي شود. اگرچه، چنين ويرايشهايي هنگام فعاليت روي پروژههاي بزرگي که فنهاي متعددي داراهستند در پايتون بسيار اثرگذار واقع شود. براي مشاهده يک حرفه با حروف عظيم – به مکان استعمال از Caps Lock – ميقدرت از فرمان پايين به کار گرفت.
>>> \"Bob\".upper()1
>>> \"Bob\".upper()\"BOB\"4. بازگرداندن ارتفاع يک عبارت يا اين که واژهدر موقعيت معمولي، در حالتيکه شخصي قصد فهميدن تعداد حروف يک واژه و کلمه يا اين که عبارت را داشته باشد آنها را ميشمارد البته اين عمل جذاب وجود ندارد. در پايتون يک فرمان براي انجام چنين کاري اختصاص داده شدهاست. براي انتخاب تعداد حروف يک واژه و کلمه يا اين که حرفه، مي بايست فرمان پايين را در مفسر پايتون وارد کرد.
>>> len(\"BobIsTheGreatestEver\")1
>>> len(\"BobIsTheGreatestEver\")20همينطور مياقتدار ارتفاع (سايز) تمامي ليست را با به کار گيري از امر مشابهي به حساب آوردن کرد.
>>> players = [\"bryan\", \"john\", \"chris\"]>>> len(players)35. ذخيرهسازي متغيرهاهر ورودي در ليست «players» يک متغير ناميده ميگردد. متغيرها کاري بالاتر از اينکه اسم يا اين که عنواني براي يک گروه معلوم از مقادير باشند انجام نميدهند و بدين ترتيب مياقتدار آنها را ذخيره و هر دوران نياز بود فراخواني کرد. به عنوان مثال، متغير راهنماي بالا يعني «players» براي ذخيرهسازي اسم بازيکنان به کارگيري شود. در حال حاضر متغير ديگري با استعمال از کد ذيل ساخته شود.
>>> movie = \"Terminator\"1
>>> movie = \"Terminator\"در اينجا متغير «movie» و محتواي ذخيره گرديده در آن «Terminator» ميباشد. چيزي که پيرامون متغيرها بايستي به آن اعتنا کرد اين ميباشد که مفسر چيزي را بعد از ذخيرهسازي داده ها گشوده نميگرداند. به اين ترتيب اين سوال ممکن ميباشد براي بعضا پيش بيايد که از کجا ميقدرت اطمينان داشت که متغيرها حقيقتا ذخيره گرديدهاند. اين مورد را ميقدرت با وارد کردن «movie» در مفسر و فشار دادن دکمه enter محاسبه کرد. اين فعاليت مي بايست موجب خواهد شد که داده ذخيره گرديده درون متغير بازگردانده خواهد شد. نمونه عملي اين گزينه در پي فراهم ميباشد.
>>> movie1
>>> movie\"Terminator\"براي تغييرو تحول مقدار ذخيره گرديده در يک متغير ميقدرت به طور ذيل فعاليت کرد.
>>> movie = \"Cinderella\">>> movie12
>>> movie = \"Cinderella\"
>>> movie\"Cinderella\"6. مقايسهيکياز شغل هاي حقيقتا مفيدي که ميقدرت با به کار گيري از لهجههاي نرمافزارنويسي انجام اعطا کرد مقايسه تيمهاي داده ميباشد. اين عمل در پايتون به صورت پايين شکل ميپذيرد.
>>> 7 > 21
>>> 7 > 2True>>> 9 < 11
>>> 9 < 1False>>> 6 > 2 * 41
>>> 6 > 2 * 4False>>> 3 == 31
>>> 3 == 3True>>> 5 != 21
>>> 5 != 2Trueنکته مهم به کار گيري از دو نشانه هم اندازه (==) براي محاسبه اين مورد ميباشد که آيا گروههاي داده معادل ميباشند؟ همواره براي مقايسه برابري دو مقدار مي بايست از نماد (==) مصرف شود. به همين برهان ميباشد که يک آرم «=» براي اختصاص مقدار به يک متغير گزينه به کار گيري قرار ميگيرد. علاوه بر اين، براي تحليل اينکه دو مقدار معادل نيستند، مياقتدار از «=!» به کار گرفت.
موقعيت اشتغال براي اپليکيشننويسان پايتون چهگونه ميباشد؟اکثر اوقات اشخاص هنگام تعيين مورد عمل و يادگيري مهارتهاي داراي ارتباط، با اين سوال مواجه ميگردند که مجالهاي شغلي جانور و درآمد فعالان آن حوزه چهگونه ميباشد. اين مورد مسلما براي علاقمندان به آموزش اپليکيشننويسي پايتون نيز راست گو ميباشد. بدين ترتيب درپي توضيحاتي پيرامون وضعيت شغلي اپنويسان پايتون در جمهوري اسلامي ايران ارائه شدهاست.
نحوه راه اندازي سايت خودرو بدون برنامه نويسي
زبان برنامه نويسي مناسب براي طراحي وب
برنامه نويسي Back End چيست؟ مهارتها و زبانهاي لازم براي برنامه ن
,ميباشد ,يک ,bob ,پايتون ,ميقدرت , bob ,به کار ,يا اين ,اين که ,ميباشد که ,hello world print
درباره این سایت